Kawan-kawan

Tanda Tanda Lelaki Subur

Perihal tentang kesuburan wanita memang telah banyak di perkatakan tapi sebaliknya pula dengan kesuburan lelaki. Apakah tanda-tanda atau ciri kesuburan kaum lelaki? Mungkin ramai yang berminat untuk mengetahuinya. Berikut adalah senarai ciri menandakan seseorang lelaki itu subur;

1 Mempunyai anggota reproduksi yang sempurna dan berfungsi sepenuhnya.

2 Mempunyai alat kelamin atau zakar normal yang dapat menyalurkan sperma (air mani) ke dalam faraj wanita.

3 Mempunyai dua belah zakar berukuran normal yang dapat memproses atau menghasilkan sperma yang cukup bilangannya dan aktif.

4 Mempunyai sistem saluran sperma yang normal (tidak terkandas atau tergendala) dan dapat menyalurkan sperma dari buah zakar melalui pundi epidimis salur sperma dan salur uretra.

5 Mempunyai anggota reproduksi lain seperti pundi prostat, pundi seminal, pundi cowper yang berfungsi secara normal. Ia berfungsi memberi cecair yang menampung sperma ke dalam faraj wanita.

Selain mengenali ciri kesuburan lelaki, serba sedikit tentang perkara yang ada kaitan dengan peningkatan kesuburan lelaki perlu juga di ketahui. Lelaki yang normal dan sihat mampu menghasilkan lebih kurang 150 hingga 250 juta sperma setiap hari.

Sperma sensitif dengan bahan-bahan pelicin dan juga air, jadi wanita memang tidak di galakkan menggunakan apa juga jenis bahan pelicin sewaktu melakukan hubungan seks dengan suami.

Wanita yang menginginkan cahaya mata juga tidak di galakkan mencuci faraj atau kemaluan selepas bersama suami kerana ini akan melumpuhkan sperma dan merendahkan kemungkinan untuk hamil.

Pengaliran Sperma Yang Mantap:

Ramai pasangan suami isteri yang inginkan anak berpendapat kehamilan akan boleh berlaku dalam jangka masa yang singkat jika melakukan hubungan seks setiap hari terutama pada waktu isteri itu subur.

Ini tidak benar. Walaupun lelaki mampu menghasilkan begitu banyak sperma pada setiap hari (150 – 250 juta sehari) namun ia memerlukan juga sistem pengaliran sperma yang mantap. Ada kalanya sistem pancutan kurang mantap dan kadangkala pancutan air mani langsung tidak berlaku walaupun lelaki tersebut mencapai orgasme.

Jika hubungan seks di lakukan selang sehari atau dua hari sekali, sistem pancutan atau pengaliran tidak tergendala atau lemah maka banyak sperma dapat di salurkan ke dalam faraj.

Jadi seeloknya jika mahukan cahaya mata lakukan hubugan seks bersama isteri selang sehari meskipun pada waktu isteri subur. Lagipun jika hubungan seks terlalu kerap di lakukan, gangguan boleh berlaku pada kedua belah buah zakar (tekanan atau stres) dan akibatnya sperma yang di hasilkan kebanyakannya sperma yang kurang matang dan tidak berkualiti.

Air mani cair tidak bermakna tiada benih:

Air mani yang banyak dan pekat bukan petanda seseorang lelaki itu subur. Begitu juga dengan air mani yang cair ia tidak bermakna tiada benih ataupun tidak subur. Air mani yang cair itu adalah sesuatu yang normal.

Air mani akan cair dalam masa 10 hingga 15 minit jika ia pekat waktu keluar. Sperma sebenarnya mudah ‘berenang’ atau berkeliaran jika air mani itu cair. Air mani yang pekat dan tidak mudah cair ialah satu petanda bahawa sistem anggota reproduksi lain iaitu pundi prostat tergendala dan perlu mendapat rawatan.

Selain itu kebanyakan lelaki berpendapat air mani perlu keluar secara pancutan, lebih jauh dipancut kononnya lebih baik lagi. Pendapat ini sememangnya tidak betul. Tidak kira sama ada air mani keluar secara meleleh atau memancut di dalam faraj, asalkan ia keluar dan dapat di salurkan serta di terima oleh faraj.

Petikan dari Mingguan Wanita 13-19 April 2007

65 comments:

  1. Isteri saya susah untuk mengandung selepas keguguran dan D&C. Apakah kita perlu buat

    ReplyDelete
  2. assalamualaikum..saya ingin bertanya mengenai apakah yang perlu dilakukan sekiranya air mani suami kurang?adakah berkemungkinan mempunyai risiko untuk mendapatkan zuriat?bagaimana untuk membanyakkan air mani suami?..adakah cara-cara atau teknik untuk urutan membanyakkan air mani lelaki??sekian.. terima kasih :)

    ReplyDelete
  3. assalamualaikum saya ingin bertanya mengenai semasa bersama suami selama 1minit.suami sudah pancut.adakah boleh subur.atau apa masalahnya..?sekian terima kasih:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Blh mngandung jika bnih suami n awk subur...cpt t0l main...1mnt dh keluar air...mst xpuas...kesian plak kt awk...sy sy0rkan awk cr herba ubi jaga...rbus n mnum@pn blender smp hncur...ltak dlm srung@kapsul ubt...buat sndri lbh el0k dr beli yg djual dlm kapsul kt kdai...buat sndri lbh el0k n asli tnp cmpuran bhan lain

      Delete
    2. Mslhnya suami cpt ereksi...main trg0p0h gapah...ckp kt suami 2...sl0w2 lh...fkran jgn f0kus kt seks...try f0kus p mancing@lain2...hehe...inshaallah jd

      Delete
  4. saya telah mendirikan rumah tangga selama 7 tahun namun belum dikurniakan anak berbagai produk telah saya gunakan tapi hasilnya tetap mengecewakan..... saya telah ketandusan idea......

    ReplyDelete
  5. Hi.. Saya dan suami adalah pasangan baru... pada malam pertama kita , ketika melakukan hub intim sperma atau air mani suami saya tak bisa keluar meskipun kami telah mencobanya selama 2jam...
    sebenarnya apa yang tak kena dengan sukarnya mengeluarkan air mani ini ya? saya harap ada solusi dalam masalah saya ini.. Terima Kasih

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sekarang mesti dah boleh terpancut.kene tenang dan rileks.hehe.

      Delete
    2. lumur gambir sarawak bnyak sgt...tu yg smp 2 jam tu....wakakaka....giloss

      Delete
    3. Minum gambir sarawak tu..sampai 2 jam

      Delete
    4. Minum gambir sarawak tu..sampai 2 jam

      Delete
  6. Betulnke orang yang ada anak ramai itu kerap melakukan hubungan seks dan semestinya ke kena capai kepuasan baru boleh mengandung?

    ReplyDelete
  7. Ada tak tanda2 bahawa air mani tidak mengandungi sperma? Baru2 ni ada terbaca tentang tu so risau skit tambahan pula sy kerap mlakukan onani hampir setiap hari nmun mencuba untuk mengurangkannya. Ada apa2 infection akn berlaku pada alat sulit jika dilakukan setiap hari (onani)?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Giler la lu Der....tiap2 hari Caplas..layan blue kuat nie...xpn tgk body prmpuan kuat sgt....emm...slalu ade air smbhyg d bdan...zkir/mngaji...cmpur org bebaik...InshaAllah..slps tu nikah...

      Delete
    2. ok la tu onani sensorang daripada dia rogol pompuan tnpa nikah.. kan nayaaa

      Delete
    3. orang mintak pendapat yg cakap elok elok yg nak gi kondem asal ? batak cam baik sangat macam tak pernah buat lak

      Delete
    4. Bykkan mkn dedak aysm hahahaha

      Delete
    5. hiihaahiihaa...kuat t0l nafsu 0nani kau...smpaikn hr2...lau dpt pmpuan pst hri2 kau tibai...hiihaahiihaa

      Delete
  8. Air mani tidak berkualiti juga disebabkan faktor persekitaran dan keadaan emosi individu itu. Reproduksi air mani terbantu sekaligus menganggu kualiti air mani dan kesihatanya.

    ReplyDelete
  9. saya dan suami baru2 ni baru sja mlakukan hubungan sex.tapi kami masih tidak bersedia utk mmpunyai anak.suami saya juga memancut di luar.tapi saya masih ragu2 adakah saya akan hamil?

    ReplyDelete
    Replies
    1. tk baik Kak..pncut dlm la bgus...selain phala d ats hbungan bdan tu..ade rzeki...ade...xde..xdelh..bkn skali hnjut..pncut...lekat...xde de Kak...ilek2..

      Delete
    2. Alaaa...pncut dlm la sdap...apa daaa...mcm budak2 je

      Delete
  10. Sebenarnya banyak cara untuk tingkatkan sperma bagi yang bermasalah..

    Bukan setakat utk kesuburan lelaki.. utk kesuburan perempuan pun boleh

    Hubungi saya utk maklumat lanjutt 010-9333205

    ReplyDelete
    Replies
    1. Assalamualaikum dah cuba shaklee kak.. X ada rzki lagi

      Delete
  11. Adakah pancutan terlalu awal boleh mnyebabkn bayi lahir tidak normal?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ape kaitan nye wakakakkaka

      Delete
  12. suami saya air mani cair dan bwarne puteh sperti air .. dah sering kali cepat meleleh ,, kami sudah dua tahu bkawin ada kah suami sya punye tak subuh

    ReplyDelete
    Replies
    1. rilek2 Kak...rzeki anak d.tgn.Allah SWT...henjut lg...

      Delete
    2. haha.. Bengong ayat kau

      Delete
    3. Tau xpe.. Ayat dia mmg buat ak gelak x abis2..semua post dia komen

      Delete
    4. hahaha.. dalam bab ni. dia mmg suka btol membaca dan mengomen..

      Delete
  13. good info!

    singgah jalan2 www.bondasihat.com :)

    ReplyDelete
  14. kerap onani bleh menyebabkan mandul ke

    ReplyDelete
    Replies
    1. kau mcm selalu caplas je.ni....hehehe

      Delete
  15. Kalau onani 3 hari je ada effect akk pada diri

    ReplyDelete
  16. Saya dan hubby kerap melakukan hubungan intim. Saya agak risau kerana bila cuti tiba, hampir 10 hingga 15 kali hubby ajak untuk bersama. Tetapi ade kala nya, round ke 15 pon air mani hubby masih banyak meleleh di luar faraj. Adekah air mani yang terlalu banyak tu akan memudaratkan anak yang bakal dikandungkan?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hebat n power gila.. sanggup 15 kali sehari... untung nadan

      Delete
    2. Hebat n power gila.. sanggup 15 kali sehari... untung nadan

      Delete
  17. Saya dah 4 tahun kahwin. Kami jarang bersama sebab suami saya selalu letih walaupun saya hendak terutama sekali waktu subur. Suami saya ade penyakit semput. Kalau kami bercuti pun bile dia diserang semput tak boleh nak buat 'ape-ape'. Saya rasa tertekan dengan keadaan ini sebab saya nakkan baby. Suami ade makan mcm2 ubat utk penyakitnya. Adakah ubat2 tu mempengaruhi air mani menyebabkan tak subur?

    ReplyDelete
    Replies
    1. aduhai suami semput...cepat laa sembuh...kesian isteri tu lama tak henjut...hehe

      Delete
  18. Kasihan orang yg nak anak tp taktau cara.Sis boleh hubungi sy,,sy ada tips utk bantu suami sis.mudah2an dpt membantu 013-3375382

    ReplyDelete
  19. Salam, saya mempunyai produk untuk uji kesuburan lelaki hanya di rumah. Ini dapat menjimatkan masa dan malu untuk ke hospital. Dengan hanya melakukan di rumah, anda dapat tahu keputusan normal atau tidak. Ini penting sebagai persediaan anda untuk rumah tangga anda.

    Sesiapa berminat, boleh wassap saya di 017-6268424 atau bukak blog ini.
    http://www.reichhealthcare.blogspot.com

    ReplyDelete
  20. Emmm sperma ni semua ke lelaki ade... ke ade yg xade sperma...

    ReplyDelete
  21. Masalah lelaki @ perempuan X Subur juga berpunca dr salur darah dn Saraf yg terhimpit d bhgn tulang belakang. Sesiapa yg bermasalah boleh hubungi

    ReplyDelete
  22. adakah prkara biasa stiap kali pancutan semase kluarkan zakar air mani ikot kluar skli...

    ReplyDelete
  23. Salam..sy dh bkhawin slme 7thn msih blm dkurniakn ank..istri sy ad msalah priod xtentu N sggugut..kdang priod istri xdtg smpai 4,5bln..sblm khawin priod istri normal..dh pegi hsptal doc bgi ubt untuk priod bile mkn ubt tu priod ok.tpi bile dh xmkn priod xtentu balik..mcm mne sy nk atasi..plssss

    ReplyDelete
  24. Salam..sy dh bkhawin slme 7thn msih blm dkurniakn ank..istri sy ad msalah priod xtentu N sggugut..kdang priod istri xdtg smpai 4,5bln..sblm khawin priod istri normal..dh pegi hsptal doc bgi ubt untuk priod bile mkn ubt tu priod ok.tpi bile dh xmkn priod xtentu balik..mcm mne sy nk atasi..plssss

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sruh bini mkn bunga cengkih 3@4 pcs 1x mkn...mkn@kunyah 2x shari...lps tlan jgn mnum air...lps 10mnt bru blh mnum air...amalkan slalu...inshaallah jd...bnga cegkih el0k utk mcairkn drh yg pekat...HRP AMBO MMBANTU...

      Delete
  25. Adakah normal jika suami suka beronani daripada bersama saya? Katenye kalau bersame penat dan beronani tidak penat. Hampir setiap hari die beronani terutama waktu subuh. Kadang2 saya yg tlg mengeluarkan air die dgn beronani.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Buat seks dgn bini lbh sdp drp 0nani...kn dh ad bini...ad jgk laki mcm ni...ALLAHHUAKBAR

      Delete
  26. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  27. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  28. laa..dh nama pun somi istri..wat pe nk onani lgi..smbung je la USB tu..klu penat pun..tetp dpt pahala apa..

    ReplyDelete
  29. laa..dh nama pun somi istri..wat pe nk onani lgi..smbung je la USB tu..klu penat pun..tetp dpt pahala apa..

    ReplyDelete
  30. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  31. jika masalah lelaki,dan,wanita sila hub sy utk membantu anda..sy ada kaedah utk mslh anda...0145283852 wasap shj

    ReplyDelete
  32. ASSALAMUALAIKUM & SELAMAT SEJAHTERA.
    Kami pihak G.E (GAMBIR EMAS) ingin menawarkan produk kesihatan lelaki dan perempuan.
    Produk dijamin selamat dan mendapat kelulusan KKM (KEMENTERIAN KESIHATAN MALAYSIA)
    Keluaran OAR TEGUH
    - 100% Bahan semulajadi !!
    - HALAL
    ((((((((( Ramai pengguna sudahpun berpuas hati.)))))))))
    Antara produk menarik yg kami ingin tawarkan :
    1) Gambir Emas Performance Gel
    2) Gambir Emas Performance Oil (Sedang Promosi )
    3) Gambir Emas Che Bunga (untuk wanita) (Sedang Promosi)
    4) Gambir Emas Kopi PLG
    5) Gambir Emas Herba 44 (Sedang Promosi)
    -----------------------------------------------------------------------------------
    Pengumuman !!
    Promosi seperti tertera pada poster harga produk.
    tarikh akhir promosi sehingga hujung bulan 9.
    -----------------------------------------------------------------------------------
    1) Gambir Emas Performance Gel
    Kandungan :-
    - Lintah
    - Gambir Serawak
    - Gamat
    - Tongkat Ali
    - Habatus Sauda
    - Minyak Zaitun
    Kebaikan :-
    - Melancarkan perjalanan darah pada alat sulit lelaki
    - Mengeraskan zakar
    - Membesarkan zakar
    - Mampu bertahan 30 - 45 min ketika bersama dengan isteri.
    -----------------------------------------------------------------------------------
    2) Gambir Emas Performance Oil
    Kandungan :-
    - Lintah
    - Belacak
    - Dhob
    Kebaikan :-
    - Merawat peredaran darah pada zakar
    - Merawat urat senjata dari masuk angin
    - Memaksimum kan ereksi
    - Menambahkan size dan memanjangkan senjata lelaki
    - Menambahkan ketegangan dan kekerasan senjata lelaki
    - Menguatkan otot senjata lelaki
    -----------------------------------------------------------------------------------
    3) Gambir Emas Che Bunga ( untuk wanita)
    Kandungan :-
    - Asam Jawa Extract
    - Manjakani
    Kebaikan :-
    - Mengecut dan mengetatkan rahim
    - Mengurangkan masalah penipisan dinding vagina
    - Menyingkirkan jangkitan bakteria, yis dan fungus
    - Mengetatkan vagina
    - Atasi bau yang kurang menyenangkan
    -----------------------------------------------------------------------------------
    4) Gambir Emas Kopi PLG
    Kandungan :-
    - Kopi
    - Ubi Jaga
    - Guarana
    - Tongkat Ali
    - Tribulus
    Kebaikan :-
    - Meningkatkan keinginan ( afrodisiak )
    - Melancarkan tekanan darah
    - Memperbanyakan jumlah sperma
    - Membantu meningkatkan tenaga
    - Membuangkan angin dalam badan
    - Mengimbangkan hormon
    - Meningkatkan kesuburan
    -----------------------------------------------------------------------------------
    5) Gambir Emas Herba 44
    Kandungan :-
    - Akar Tongkat Ali
    - Ubi Jaga
    - Daun Semambu
    - Jintan Putih
    Kebaikan :-
    - Memperbaiki peredaran darah
    - Menguatkan tenaga lelaki
    - Meningkatkan sensitiviti seksual
    - Menguatkan ereksi
    - Meningkatkan kekerapan sek dan bertahan lebih lama
    - Mengekalkan tekanan darah yang sihat
    - Memperbaiki kualiti darah
    - Menyah toksin dalam darah
    - Meningkatkan imune sistem
    - Mengawal paras gula dalam darah
    - Mengekalkan badan dan bebas penyakit
    - Bertindak sebagai anti- oksida yang baik
    - Mencegah kanser
    - Merehatkan otot yang kaku dan sangat baik untuk
    mengubati badan yang lemah, letih, lesu dan sekaligus
    dapat mengembalikan tenaga badan kita.
    ________________________________________________
    Untuk tempahan, whats app ke:-
    0182884571 - Muhamad Syabil
    "nak sihat nak kuat jangan segan2"

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails