Tips Agar Rumah Sentiasa Kemas

Dialog mama dengan syahmi
Mama : Syahmi..tolong kemaskan mainan syahmi ni..masukkan dalam bakul.
Syahmi : Kawan mama nak datang ke?

Dialog mama dengan abah
Mama : Hari ni saya nak vacum dan moop rumah.
Abah : Kenapa? Ada orang nak datang ke?

:) Jelas sekali saya telah tersilap mendisiplin mereka..itulah kebiasaannya. Tidak kisahlah ada tetamu atau tidak, rumah mestilah sentiasa bersih dan kemas. Saya memang mahu pastikan rumah saya sentiasa bersih, kemas, selesa dan sedap mata memandang..kalau tidak memang sakit kepala saya dibuatnya.

Faktor masa dan kesibukan diri menjadi rumah kurang terurus. Jadi saya cari-cari dalam internet cara-cara kekalkan rumah sentiasa kemas. Tapi rumah saya tidaklah tunggang langgang macam ni :) ..cuma saya rasa ia boleh diguna pakai ;)

Taktik bersihkan/kemaskan rumah dalam masa 3 MINIT !!



Berguna bukan? Saya selalu juga alami perkara macam ni. Bila ada orang nak datang...mulalah kelam kabut. Lebih-lebih lagi dengan mainan dan buku-buku syahmi yang bersepah.

Comments

  1. haha! sekali kotak je ada kt luar.

    Betul kena kemas sentiasa. tp sy pon selalu je menggelabah mcm tu. seb baik jarang org dtg umah :)

    ReplyDelete
  2. lydzar>> tu la pasal..kena intai2 la dulu sape datang. Ni main terkejut terus angkat bakul..ahaha

    ReplyDelete
  3. tom>> sejibik sama anak dan abah..uhuhu

    ReplyDelete
  4. hu3..mmg kemaslah rmh kalu tiap2 hri org dtg rmh..he2

    ReplyDelete
  5. Wahhhh, artikel lama ya ini. Tapi kok kelihatanya oke juga, dan belum banyak yang bahas seperti ini. Kerennnn

    ReplyDelete
  6. mantul lah , tips kemas rumah

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Tanda Tanda Lelaki Subur

Jenis Makanan Yang Tak Boleh Dimakan Oleh Ibu Berpantang

UNTUK MENGELAKKAN JAUNDICE SEJAK DARI IBU MENGANDUNG